Anabilim Dalı Başkanı
Prof. Dr. Hayati BİLGİÇ
Başkent Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Ana Bilim Dalı (TEAD), Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'nın 24.05.2007 tarih 12978 sayılı yazısı ile kuruluşu onaylanan Tıp Eğitimi Anabilim Dalı (TEAD), daha önce bu fonksiyonu yürüten Tıp Eğitimi Biriminin görevini yeni bir yapılanma ile devralmıştır. TEAD, Temel Tıp Bilimleri Bölümüne bağlı bir anabilim dalı olarak kurulmuş olmasına rağmen konusunun özelliği nedeni ile işlevsel olarak doğrudan Dekanlığa bağlı konumda çalışmaktadır. TEAD fakültemizde mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası tıp eğitimi, yan dal uzmanlık eğitim programları dâhil olmak üzere tüm eğitim faaliyetlerinin düzenlenmesi, yapılandırılması, izlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerine katkıda bulunmaktadır. TEAD kuruluşundan sonraki ilk yıllarda yalnızca, bünyesinde bulundurduğu ve tıp eğitiminin değişik aşamalarına odaklanan dört birim (Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Birimi, Mezuniyet Sonrası Tıp Eğitimi Birimi, Eğiticilerin Eğitimi Birimi ve Tıbbi Bilişim Birimi) aracılığıyla görev yürüttü. Günümüzde ise fakültemizde Tıp Eğitimini şekillendiren bu birimlerin işlevi, daha geniş katılımlı, üye profili daha kapsayıcı, etkinlik alanı daha özgülleştirilmiş kurullar (Program Geliştirme Kurulu, Program Değerlendirme Kurulu, Ölçme-Değerlendirme Kurulu, Eğiticilerin Eğitimi Kurulu, Tıpta İletişim Becerileri Kurulu, Mezuniyet Sonrası Eğitim Kurulu, Tıpta İnsan Bilimleri Kurulu, Kanıta Dayalı Tıp ve Akılcı İlaç Kullanımı Kurulu) tarafından yerine getirilmektedir. Listelenen bu kurulların hemen tümünde TEAD doğal üye olarak yer almaktadır. TEAD ayrıca, 17 Ağustos 2012 tarih ve 28387 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren, güncellenmiş Başkent Üniversitesi Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile, eğitim şekli, ölçme-değerlendirme, yeni seçmeli derslerin açılması ve devam zorunluluğu ile ilişkili düzenlemelerde yetkili kılınan Koordinatörler Kurulu'nun da doğal üyesidir.
TEAD, tıp eğitimi alanında program geliştirme, program değerlendirme, ölçme ve değerlendirme, klinikte erken gözlemler, sosyal sorumluluk projeleri ve eğiticilerin eğitimi alanlarında mezuniyet öncesi ve sonrası eğitim ile sürekli mesleki gelişim düzeylerinde çalışmalar yapmaktadır.
Başkent TEAD olarak hazırlanan Başkent Üniversitesi Tıp Fakültesi İlkeleri paylaşılmıştır.
Dönem I eğitim öğretim programında bütün bir yıla yayılmış şekilde perşembe günleri hem Türkçe hem de İngilizce programda uygulama ile ilgili önce teorik ders anlatılmakta, demostrasyon yapılmakta, ardından pratik uygulanmakta ve yapılandırılmış değerlendirme rehberleri ile uygulama değerlendirilmektedir. Programda toplamda 27 pratik uygulama yer almaktadır. Bu uygulamalar:
1- Beden Dili, Empati, Etkin Dinleme Ve Eleştirel Dinleme Becerisi
2- Başvuran/Hasta İle Görüşme Yapma Becerisi
3- El Yıkama Becerisi
4- Steril Eldiven Giyme Ve Kullanılmış Eldiveni Çıkarma Becerisi
5- Maske Takma Ve Kullanılmış Maskeyi Çıkarma Becerisi
6- Vücut Sıcaklığını Kulaktan Ölçme Becerisi
7- Radial Arterden Nabız Bakma Ve Kan Basıncı Ölçme Becerisi
8- Solunum Sayısı Ölçme Becerisi
9- Kas İçine (İntra Muskuler, İM.) Enjeksiyon Yapma Becerisi
10- Damar İçi (İntravenöz, İV.) Enjeksiyon Yapma Becerisi
11- Deri Altına (Subkutan, SC.) Enjeksiyon Yapma Becerisi
12- Deri İçine (İntradermal, İD.) Enjeksiyon Yapma Becerisi
13- Üçgen Bandaj Uygulama Becerisi
14- Tespit Becerisi
15- Turnike Uygulama Becerisi
16- Koma Pozisyonu Uygulama Becerisi
17- Şoktaki Hasta/Yaralıya İlkyardım Uygulama Becerisi
18- Kısa Mesafelerde Hızlı Taşıma Becerisi
19- Üç Kişi İle Hasta/Yaralıyı Taşıma Ve Sedye Üzerine Yerleştirme Becerisi
20- İki Kişi İle Hasta/Yaralıyı Taşıma Becerisi
21- Hasta/Yaralıyı Araçtan Çıkarma (Rentek Manevrası) Uygulama Becerisi
22- Baskı Ve Bandajla Kanama Durdurma Becerisi
23- Doğal Deliklerden Olan Kanamaları Durdurma Becerisi
24- Yetişkinlerde Dış Kalp Masajı Ve Yapay Solunum Uygulama Becerisi
25- Çocuklarda (1–8 Yaş) Dış Kalp Masajı Ve Yapay Solunum Uygulama Becerisi
26- Bebeklerde (0–12 Ay) Dış Kalp Masajı Ve Yapay Solunum Uygulama Becerisi
27- Bilinci Yerinde Yetişkinlerde Heimlich Manevrası Uygulama Becerisi
Dönem I ve II eğitim öğretim programında yer almaktadır.
SSP’lerinde genel amaç; toplumsal sorunların çözülmesine, daha iyi yaşam koşullarının sağlanmasına, geleceğe umutla bakabilecek bireylerinin yetiştirilmesine katkıda bulunulmasını sağlamaktır.
SSP’lerinde özel amaç;
Başkent Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin bilgi ve birikimlerini kullanacakları bir toplumsal hizmet projesinde (SSP) yer almalarını sağlayarak, sosyal sorumluluk bilincini, toplumun ortak değerlerini paylaşma tutumunu, sosyal sorumluluk temelli liderlik becerilerini geliştirmeye çalışmaktır.
SSP’lerinin beklenen faydaları; bireylerin topluma, çevreye ve dünyaya sorumluluklarını yerine getirmelerine olanak verir. Takım çalışması içerisinde etkili kişisel çaba gerektirir. Farkındalık, duyarlılık, sorumluluk, dayanışma, aidiyet duygularını geliştirir. Girişimcilik, insiyatif alma, ekip çalışması, multidisipliner çalışma becerilerini geliştirir. Bireylerin kendilerini gerçekleştirmelerine olanak verir. Mesleki üst düzey tutumların gelişimine katkı sunar.
SSP öğrenim hedefleri:
Başkent Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitim öğretim programında yapılan güncellemlere uygun olarak eğitici gelişim programları uygulanmaktadır.
Merkez, Bahçeli Kampüsü’nde H -2 Blokta yer almakta ve 530 m2’den oluşmaktadır. Merkezde;
Merkezde dönem IV ve V Klinik Uygulama Kurulları öğrenci merkezli eğitimleri ve sınavları yapılmaktadır. Covid-19 salgını nedeniyle mart ayında başlayan uzaktan eğitimler ve sınavlar merkezde yapılmış ve yapılmaya da devam etmektedir.
Bilişim Sorumlusu
Öğr.Gör. Fazıl Serdar Gürel
Başkent Üniversitesi Etiketli Yayınlar :
Web of Science
Başkent Üniversitesi Etiketli Q1,Q2,Q3 Makaleler : Web of Science
Prof. Dr. HAYATİ BİLGİÇ
Tıp Eğitimi Anabilim Dalı (A.B.D. BAŞKANI)
Prof. Dr. SELMA AYDIN
Tıp Eğitimi Anabilim Dalı (Ankara)
Öğr.Gör. FAZIL SERDAR GÜREL
Tıp Eğitimi Anabilim Dalı (Ankara)